søndag den 24. juli 2011

Planter i H(e)aven

Denne blog er oprettet for at have et sted at liste mine planter op med navn og andre oplysninger. Formålet er altså, at det bliver en slags plante-opslags-blog for mig selv.

Planen er at tilføje en plante til bloggen hver gang, at der bliver plantet en ny plante i haven. Helst vil jeg have plantens latinske navn med på listen. Men er det en plante fra en anden have, som ikke har et latinsk navn, så vil den også blive listet op blot med en historie - en historie so m jeg holder så meget af :-)

Jeg har tænkt mig, at opliste planterne i forhold til deres placering i bedene i haven. I øjeblikket har jeg følgende bede;

  • hus-bed
  • græsplæne-bed
  • surbunds-bed
  • rhododendron-bed
  • magnolie-bed
  • stakitbed
  • birketræsbed
  • skyggebed
  • solskinsgult forhavebed
  • have-hus bed
  • indgangs-parti
  • baghaven
  • stakit-espalier
  • krukker på terrasse
  • drivhus
  • børnehave
Hvor er det sjovt, når alle områderne bliver listet op - så bliver det pludselig så tydeligt, at der faktisk er mange forskellige 'steder' i haven med planter. Og jeg kan også se, at der er en del 'steder' som jeg gerne vil have renoveret - kommer tid kommer ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar